تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران

وزیر خارجه کویت در دیدار علی باقری بر آمادگی دولت کویت برای توسعه همه جانبه روابط با ایران تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۲۴۷۰۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود در حاشیه اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD روز دوشنبه چهارم تیر ماه با عبدالله علی الیحیا وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.


باقری در این دیدار از پیام‌های تسلی بخش مقامات عالیرتبه کویت در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید تشکر و قدردانی کرد.


سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی و روابط نزدیک دو کشور، تعامل و همکاری نزدیک بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه را موجب تقویت ثبات و استقرار پایدار در عرصه منطقه خواند.


علی باقری با اشاره به سیاست دولت شهید آیت‌الله رئیسی در تحکیم روابط با همسایگان بعنوان یک اولویت اصلی در عرصه سیاست و روابط خارجی، تقویت اعتماد متقابل را نقطه شروع تعامل بین کشورهای همسایه خواند و  تحکیم پیوندهای اقتصادی بین ایران و کویت را لازمه تقویت روابط بین طرفین عنوان و در این راستا بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کویت تأکید کرد.


عبدالله علی الیحیا وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت، از سابقه تعامل و مذاکرات خود با حسین امیرعبداللهیان به نیکی یاد کرد.


وی با اشاره به اشتراکات تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی بین دو کشور و مردم، بر آمادگی دولت کویت برای توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
طرفین در این دیدار بر توسعه روابط در تمامی عرصه‌ها، فعال سازی و تقویت سازوکارهای روابط دوجانبه از جمله کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیته سیاسی و کنسولی تأکید کردند. 


طرفین در این دیدار همچنین در خصوص برخی موضوعات کنسولی و همکاری‌های دو کشور در مجامع بین المللی رایزنی و تبادل نظر کردند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار